Hoe kunnen wij je helpen?

We kunnen het gehele traject van conversie-optimalisatie (CRO) voor je verzorgen. Het proces start met de website/webshop-scan, gevolgd door het opstellen van de hypotheses. Na het bepalen van de quick wins, wordt de test ontworpen en gebouwd. Nadat de test is afgerond, stellen we het rapport op met het daarbijbehorende advies.

Website-scan

De website-scan is het begin van de conversie-optimalisatie. Met deze scan kijken we naar jouw website of webshop en beoordelen verschillende facetten van de site. Heb je Google Analytics en eventueel Google AdWords goed ingesteld? Scoort de website goed op het gebied van SEO? Worden de pagina’s snel geladen? Hoe zit het met de usability? Dit soort vragen beantwoorden we. Daarnaast analyseren we de bestelfunnel (mits je dit hebt natuurlijk) en brengen we eventuele knelpunten in kaart.

Hypotheses opstellen

Uit de website-scan komen ongetwijfeld een aantal opvallende punten, waarmee we aan de slag gaan. We stellen hierbij hypotheses op. Dit zijn veronderstellingen die we gaan testen. Een simpel voorbeeld: “In de winkelwagen voegen we de contactgegevens toe, waardoor het vertrouwen van de bezoeker groter zal worden. We verwachten dat de conversie hierdoor omhoog gaat.”

Quick wins bepalen

We stellen een aantal hypotheses op, maar in welke volgorde moeten ze getest worden? We kijken daarom naar de quick wins. Dit zijn de hypotheses die getest kunnen worden met zo min mogelijk investering, en naar verwachting zoveel mogelijk rendement.

Test uitvoeren

Nadat we de test hebben ontworpen (en uiteraard na goedkeuring), gaan we de test technisch inrichten. Als de test technisch klaarstaat en getest is,  gaan we (na het startsein van de klant) de test beginnen. Uiteraard wordt de test nauwlettend in de gaten gehouden en hierbij houden we de klant goed op de hoogte.

Rapport en advies

De test is klaar, en nu? We stellen het rapport op met daarin de uitkomsten van de test. Het rapport geeft uiteindelijk aanleiding tot het geven van één of meerdere adviezen aan de klant. Een voorbeeld: “In de test is gebleken dat het toevoegen van contactgegevens (in de winkelwagen) voor vertrouwen zorgt bij de klant. Hierdoor is de uiteindelijke conversie omhoog gegaan. Ons advies is dan ook om dit door te voeren in de winkelwagen.”