Wil je weten waar je er kansen liggen binnen jouw website? En zo misschien wel starten met conversie-optimalisatie? Met een website/webshop-scan gaan we kijken waar eventuele knelpunten liggen binnen jouw site. Hier liggen dus kansen om de conversie van jouw website te verhogen. Misschien kan Conversion Heroes jou hierbij helpen!

Voor wie is de website/webshop-scan?

Heb je een webshop met minimaal 300 conversies per maand? Dan is de scan geschikt voor jouw site. Een conversie kan van alles betekenen, bijvoorbeeld een productverkoop, downloaden van een brochure of contactaanvraag. Het aantal conversies is nodig, zodat we aan de hand van statistieken kunnen bekijken waar de (eventuele) knelpunten en dus kansen liggen. Een lager aantal is niet mogelijk, omdat eventuele A/B-testen of multivariate-testen dan niet significant zijn. Dit wil zeggen dat een bepaalde variant niet bewezen beter is dan de andere variant.

Waarom een website-scan?

De website-scan geeft inzicht in eventuele knelpunten in jouw website of webshop. Ligt het bouncepercentage in de checkout opvallend hoog? Dan gaan we kijken waar en waarom de bezoeker afhaakt. Aan de hand van de scan is het vervolgens mogelijk om te gaan testen met een nieuwe variant. Op deze manier kun je bewijzen dat een bepaalde variant beter is.

Wat kunnen wij betekenen?

Wij maken de analyse van jouw site of shop. Dit doen we aan de hand van statistieken, waarna ook heatmaps of mousetracking ingezet kunnen worden. Zo krijgen we inzicht in eventuele ‘lekken’ in jouw site. Daarna stellen we het rapport op. Maar daarmee houdt het nog niet op. Het is mogelijk dat we daarna hypotheses opstellen en tests gaan inrichten. Zo kunnen we bewijzen dat nieuwe varianten beter werken dan de huidige varianten.